Ens hem traslladat! En segons veureu la nova web. També podeu accedir fent click aquí

Biblioteca Torras i Bages: El saber de Thich Nhat Hanh i Andrés Martín Asuero

19 de febr. 2016

El saber de Thich Nhat Hanh i Andrés Martín Asuero

La biblioteca us recomana dues obres de dos mestres de la relaxació i la tècnica anomenada mindfulness:

El milagro del Mindfulness és una de les obres imprescindibles de Thich Nhat Hanh. Concebuda com una llarga carta escrita des de l’exili i dirigida a l’escola que ell mateix havia fundat “la Joventut pel Servei Social” al sud de Vietnam per recordar les disciplines essencials consistents en seguir la respiració per sostenir i mantenir l’estat de consciència i serenitat, fins i tot en les circumstàncies més difícils. Amb un relat bell i lúdic alhora, el mestre zen ens ofereix anècdotes emotives i exercicis pràctics per aprendre l’art del mindfulness, i ens invita a estar desperts i plenament atents. Recorda que cada moment (al rentar els plats, posar-nos al telèfon, pelar una taronja...) ens ofereixen una oportunitat perquè ens coneguem amb més profunditat i gaudim d’una major pau interior.

Thich Nhat Hanh, és monjo budista, un dels líders espirituals més importants dels nostres temps i un dels mestre dins l’atenció plena. Amb una vida extraordinària: mestre zen, poeta, activista per la pau, escriptor de més de cent llibres, nomenat pel Premi Nobel de la Pau, des dels 16 anys que ha estat monge budista i activista social. Ha combinat mètodes tradicionals d'ensenyament amb idees de la psicologia occidental per formar el seu acostament a la pràctica del zen modern. S’ha convertit en una influència molt important pel desenvolupament del budisme a occident.

La guerra del Vietnam va enfrontar als monestirs a la difícil qüestió de decidir si portar una vida contemplativa i dedicar-se només a la meditació als monestirs o ajudar als seus conciutadans que patien sota els atacs de les bombes i la devastació de la guerra. Thay va decidir fer les dues coses, ajudant a fundar el moviment del “budisme compromès”. Des de llavors, ha dedicat la seva vida al treball de la transformació personal per el benefici dels individus i la societat, creant universitats i organitzacions de serveis socials.

En l’actualitat viu a Plum Village, al sud de França en la comunitat de meditació que ell va fundar, on ensenya, escriu i treballa en els seus jardins, desenvolupant una  obra literària prolífica sobre la meditació, la consciència plena i la pa. Anualment rep centenars de persones per escoltar les seves ensenyances i aprendre les seves senzilles tècniques de meditació.

Andrés Martín Asuero és llicenciat en Ciències, Master en Administració d’Empreses, Diplomat en Gestió Internacional d’Empreses i Doctor en Psicologia. És un dels principals experts en Mindfulness i Reducció d’estrès amb una base poc freqüent per la seva profunditat i la seva amplitud, que el converteixen en un expert d’excepció. Durant 17 anys la seva activitat professional es va desenvolupar en empreses internacionals ocupant diferents càrrecs directius. Paral·lelament, va descobrir la meditació budista, que practica des de fa més de 20 anys, i posteriorment, li va impactar la tècnica del Mindfulness, estudiant a la Clínica de Reducció de l’Estrès del Centre Mèdic de la Universitat de Massachusetts del Dr. Jon Kabat-Zinn.

La seva última publicació, Plena mente: mindfulness o el arte de estar presente tracta sobre com desenvolupar una ment bella, sana i feliç, basant-se en les últimes evidències científiques i en la saviesa de la psicologia budista. De quina manera estar més present facilita una vida més plena, ètica i amb més sentit. El llibre aborda una àmplia llista de temes des de l’òptica del Mindfulness: com afrontar conflictes, què és la resiliència i perquè desenvolupar-la, les qualitats d’una comunicació de qualitat, la importància de cuidar-se a nivell físic i mental, la gestió del temps, l’art de perdonar, l'ètica de la interdependència, la cerca del a felicitat, com gestionar la complexitat en el món laboral o com participar activament en el benestar de la nostra salut. I ofereix una quantitat considerable d’exercicis molt assequibles al final de cada capítol i meditacions guiades.

Aprendre a prestar veritable atenció a les persones (per exemple, recordar el nom de la gent que ens presenten), realitzar activitats quotidianes amb plena consciència (evitant el “pilot automàtic”), cultivar la amabilitat amb un mateix, identificar les emocions pròpies, evitar jutjar els comportaments dels altres, cultivar la intel·ligència emocional, practicar la meditació o desenvolupar la consciència empàtica en un conflicte. Una lectura que l’autor aconsella que sigui raonablement lenta per anar participant de manera activa.