Ens hem traslladat! En segons veureu la nova web. També podeu accedir fent click aquí

Biblioteca Torras i Bages: Jordi Llavina recomana el cinema d'Eric Rohmer

7 de set. 2015

Jordi Llavina recomana el cinema d'Eric Rohmer

Quan em repten que triï la meva pel·lícula preferida, sempre em ve al cap Ma nuit chez Maud, d'Eric Rohmer. En aquesta història ens fa conèixer un jove que, animat per un amic, va a conèixer una morena molt interessant. Mentre són a casa d'ella, cau una nevada impressionant, i el jove es queda a dormir a casa de la noia. Però no passa res. Hi ha aquella ambigüitat que no s'arriba a concretar en un acostament dels cossos. I és que ell té molt clar que, a la vida, trobarà una noia rossa (no bruna, com la protagonista). I, tal dit, tal fet: l'endemà d'aquell dia, a missa, es topa amb la noia en què somniava (que, anys després, descobrirà que manté un vincle tot especial amb la primera), i comença una relació que acabarà en matrimoni...

No sé si és la meva pel·li predilecta o no, però el que sí que sé ben de veres és que m'agrada molt. Adoro el cinema d'Eric Rohmer: la càmera, que s'entreté en aquells detalls prodigiosament reveladors; els actors, sovint no professionals; les relacions humanes, que ell presenta en llesques quotidianes de fonda complexitat...
Jordi Llavina

Si voleu conèixer l'obra d'aquest autor, a la biblioteca teniu disponible la pel·lícula La inglesa y el Duque i també el llibre La Nouvelle Vague : sus protagonistas : Claude Chabrol, Jean-Luc Godard, Jacques Rivette, Eric Rohmer, François Truffaut.